top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תSarah Barkai

סייד-פוסט - פודקאסטים מומלצים

ביום של טקס הסיום של בית הספר לקולנוע הייתי חולה. חטפתי שפעת כמה ימים לפני אבל לא היה מצב שאפסיד את הטקס. זה היה רגע חשוב מאוד עבורי, הגשמת חלום. אז בלעתי ערימה של כדורים, מרחתי על עצמי שכבה של מייקאפ והלכתי לטקס. אני לא זוכרת את כל היום, זוכרת שקיבלתי את התעודה, זוכרת תמונה עם כל הכיתה, לפחות אלה מאתנו שהצליחו להחזיק מעמד עד הסוף. אבל קיבלתי את התעודה שלי וחזרתי למיטה מאושרת וגאה בעצמי.


בשבועות אחרי זה התחלתי להרגיש פחות טוב, בית הספר סיפק לי קהילה יוצרת והמון תמיכה וכל זה נעלם בבת אחת והרגשתי ריקנות גדולה. כתיבה היא פעילות מאוד מבודדת אם עושים אותה בלי שותפים וזה יכול להיות מאוד מייאש לפעמים.


בדיוק באותו תקופה התחלתי לשמוע פודקאסטים באופן קבוע, נכנסתי לאפליקציה לחפש משהו שיעזור לי לא ללכת לאיבוד בלי המסגרת של בית הספר. להפתעתי מצאתי כמה פודקאסטים מצוינים שאני מקשיבה להם עד היום. אז קחו שלושה פודקאסטים, שיעזרו לכם לשמר את שריר הכתיבה גם בלי מסגרת.




Scriptnotes

הפודקאסט הזה חובה לכל מי שרציני לגבי כתיבה קולנוע וטלוויזיה. זהו פודקאסט ותיק, מעל לחמש מאות פרקים הכוללים טיפים לכתיבה, ראיונות עם תסריטאים ובמאים. המנחים שניהם עובדים בתחום, קרייג מייזין כתב את סדרת המופת "צ'רנוביל" וכרגע עובד על עונה שנייה של "האחרונים מבינינו" שזכתה לשבחים מכאן ועד אין סוף. ג'ון אוגוסט עובד בתחום הקולנוע וכתב את אחד מסרטי הקאלט של שנות התשעים "גו" וכתב סדרת ספרי נוער מצליחה – ארלו פינש. מידי שבוע הם נותנים עצות לניווט בקריירה, אנקדוטות מצחיקות והרבה עצות כתיבה. לא חייבים לשלם על הפודקאסט אבל עם תשלום מקבלים את כל הקטלוג המפואר שלהם ותוספות.



Script Apart


הרעיון העיקרי של הפודקאסט הזה הוא להבין את תהליך הכתיבה מתחילתו ועד להפקה. הרעיון הוא להשוות בין הטיוטה הראשונה של התסריט כמו שכתב אותה התסריטאי במקור לבים התוצר הסופי שהגיע למסך. כל פרק הוא שיעור בפני עצמו ומלמד מה צריך בשביל להגיע לסרט טוב באמת, רמז – המון שכתובים ופשרות. אתם יכולים לתאר לעצמכם את פארק היורה בלי איין מלקום?







Talking Pictures


אחרון חביב הוא פודקאסט לא רק לתסריטאים, אלא לכל מי שאוהב קולנוע. הפודקאסט הזה כולו נוסטלגיה ואהבה לקולנוע, בן מנקביץ, מנחה של ערוץ TCM האגדי מראיין במאים, שחקנים ואנשי קולנוע ושואל אותם על הסרטים שהשפיעו עליהם בחיים ובקריירה. אתם תסיימו כל פרק עם רשימה של סרטים שאתם חייבים לראות ועצבים שאין בארץ TCM.






מקווה שאלה יתנו לכם השראה, לחצו על התמונות בשביל להגיע לעמוד הפודקאסט - רק אציין שהפודקאסטים כולם באנגלית. אם יש לכם המלצות לפודקאסטים על כתיבה, באנגלית או בעברית נשמח לשמוע בתגובות!


האזנה נעימה :)

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


bottom of page